Jump to content
F5II

HRD

Recommended Posts

F5II

Jai un problème  depuis hier avec HRD V6. IMPOSSIBLITE  d'ouvrir mon logbook   paramètre incorrect  alors que le logiciel se connecte très bien au transceive  et fonctionne  normalement 

Comment accéder auvparametrage du logbook ?  merci d'avance si un OM peut m'éclairer  73's Jacques f5ii

F5PSI

bonjour F5II, j'ai exactement le même problème depuis hier 4 septembre 2020, alors que rien n'a été changé dans mes paramètres, et je n'ai jamais rencontré ce problème

je suis bie avec la version 6, abonnement permanent réglé depuis deux ans. Je n'ai pas encore fait remonter ce souci à l'équipe d'Ham Radio De Luxe

merci d'avance pour l'aide et les conseils que l'on pourra nous apporter

73 Gaby F5PSI

F6FLU

Bonjour

je n'utilise pas HRD mais j'ai dépanné un copain hier avec le même Pb

Visiblement HRD ne "connait" plus votre log et veux ouvrir par défaut le Log nommé "HRD My Logbook" (ou un nom comme ça)

et ce Log n'existe plus

J'ai fais les manips suivantes :

1) sauvegarde du log perso depuis le dossier "appdata"

2) réinstallation de HRD (attention faut avoir votre clef HRD à dispo"

3) le log pas défaut est regénéré

4) copie du log perso (.mdB) sauvegardé précédemment dans le dossier HRD sous AppData

puis lancement de HRD

HRD ouvre par défaut le Log par défaut et donc depuis le menu Logbbok on peut maintenant sélectionner son log perso

Bon c'est un résumé mais c'est la marche à suivre ...

Bon courage

Mais vous pouvez essayer de copier -coller votre Log (depuis AppData) et renommer la copie "HRD My Logbook.mdb"

Bien sûr tout ça lorsque HRD n'est pas lançé

Ensuite lancez HRD il devrait être content ...A Tester

PS : l'idéal bien sûr est d'utiliser Logger32 et non HRD 🙂 :- ) 🙂 bon je sors ...

Edited by F6FLU
Ajout détails

F4DBD

Bonjour,

Une info importante vient d'être publiée par l'éditeur de Ham Radio Deluxe :

Citation

Trending Issues Related to 64-bit Microsoft Office Updates

The purpose of this email is to advise you all about a trend that's accelerating recently.

What's the problem?

When operators install the 64-bit version of Microsoft Office, or updates are applied to it, Ham Radio Deluxe Logbook loses its connection to its databases. The resulting error message pops up:

"The operating system is not presently configured to run this application"

At this point, Logbook can only be closed from Windows Task Manager. Logbook then is unable to connect to the databases.

The most important thing is - the databases aren't deleted by this. No data loss occurs. (Additionally, Logbook is pre-configured to make backups of the logbook.)

This problem will affect ANY version of Ham Radio Deluxe, when the 64-bit version of Microsoft Office is installed or updated on the computer where Ham Radio Deluxe is running.

WHY does this happen?

I wrote about this in a blog entry on our webpage titled - "The Problem With Microsoft Access"

Ham Radio Deluxe is a 32-bit application. Its database is Microsoft Access. As such, Ham Radio Deluxe Logbook requires a 32-bit version of Access to connect to the databases. When no version of Access is otherwise installed on the computer, Logbook uses a 32-bit version of Access called "Access Runtime."

Microsoft has been moving away from 32-bit platform support for a while now. For example, you can't buy the 32-bit version of the Windows operating system anymore and they only allow computer manufacturers to ship computers with the 64-bit version of Windows installed. Microsoft no longer makes a 32-bit version of Access Runtime that works with the most recent versions of Microsoft Office (which is why Logbook uses either the 2007 or 2013 version).

We know that ham radio operators will "squeeze a penny until it screams." We've tried to continue 32-bit support for as long as we can. (That said - the point of this newsletter isn't related to support for 32-bit versions of the software.)

When the 64-bit version of Microsoft Office is updated, it breaks the connection that the 32-bit version of Access Runtime had to the database.

WHAT can you do in the near term?

With the latest version of our support site, you should always begin by going to https://support.hamradiodeluxe.com and putting the error message in the search. In this case, searching for "The operating system is not presently configured to run this application" renders an article that contains a number of options. (I'm not posting them in this newsletter in case what we've written may require updates.)

(Note: I had this happen to me last week. I ran through the procedure I wrote and was back "in-business" within about 3 minutes.)

Please do visit the support site for the most current information about this. Because this is the fastest way to get to a resolution, please try this before opening a support request.

WHAT is HRD Software planning to do about this?

First of all - there's no code that we can write that can prevent this from happening as long as Microsoft Access is the underlying database that Logbook uses.

We have a few choices.

We could move to a 64-bit version of Ham Radio Deluxe and end support for the 32-bit version of it. At this stage, that doesn't seem like a great idea.

The better approach is to move away from Microsoft Access as the database engine. (This needs to happen to add support for non-Windows operating systems anyway.)

The most likely candidate is Microsoft SQL Server Express (yes, it also runs on Linux).

Getting this done is on the development short-list. It's one of the top priorities.

That said - it won't make this November 2020 release. It will come into view in the release that follows. When it comes to making changes that have a chance of causing data loss, we take them very seriously. We will proceed with caution.

As this topic progresses, we'll provide updates through the newsletter or we'll post them on our support site. (We have put a lot of effort into making solutions for common questions available on the support site. Searching the site is always a great first step.)

Mike, VK4EIE, WA9PIE

F5PSI

J’ai trouvé il y a peu de temps la solution à mon (notre ?) problème.

Mais j’ai préféré attendre quelques jours pour être absolument sûr que la résolution était bien certaine, et c’est le cas !

Après avoir bien fouillé dans les aides du support de HRD, et notamment de l'un de leurs responsables, Ferry PD9FER,

j’ai trouvé les bonnes pistes qu’il indique. Il suffit de supprimer quelques fichiers. Laissons le parler :

Hello dear friends, here is the solution from Ferry:
This error can happen when the computer lost power while it was writing files.
You can fix it by the following:
Go to C:\Users\<your account>\AppData\Roaming\HRDLLC\HRD Logbook\
Delete the 3 .TXT files, the .ZIP file and if exists the LogbookBackupSettings.XML
Start logbook 
The problem should be gone...
If not, contact Support.
This worked ufb for me, thanks Ferry and vy 73,

En français et pour faire court, voici la marche à suivre :

allez dans C:\Utilisateurs (le nom que vous y avez mis)

puis allez dans AppData\Roaming\HRDLLC\HRD Logbook\

effacez les 3 fichiers ayant l’extension « .TXT files »

effacez le fichier « .ZIP file »

et s’il existe, effacez le fichier « LogbookBackupSettings.XML »

relancez HRD et le problème devrait avoir disparu, et tout devrait re-fonctionner comme avant. Chez moi ça marche à merveille, ça n'a pas altéré du tout mon log.
ça a juste changé l'aspect (le "layout") du log et du cluster, que j'ai vite re-modifié à mon goût
je suis heureux et j’ai envoyé à Ferry PD9FER un mail de remerciement
j’espère que chacun pourra utiliser ces conseils

bonne chance

73 à tous et au plaisir de vous « coucher » dans le log, hi !

Gaby F5PSI

F4FFL

Bonjour,

Même problème résolu grâce à cette simple réinstallation (install Microsoft Access 2013 32 Bit Runtime) et grâce à ces explications sur le forum HRD.

The operating system is not presently configured to run this application Print

Created by: Ferry PD9FER

Modified on: Sun, Sep 20, 2020 at 4:54 AM

Due to a Microsoft Windows update, when starting your HRD logbook, you may see the following error:
zt2uRwFFeHgzaZxHHhpW9ic5_ht4myIV0Q.JPG?1597915228

It means you have a incorrect Microsoft Access runtime Or a 64 Bit version instead of a 32 bit.

Try this first - go to Windows "Add/Remove Programs" find the Microsoft Access Runtime (either 2007 or 2013), click it, select "Modify", follow to "Repair", all that to complete and reboot the system. This often re-establishes the proper settings for 32-bit connections to Access.

If that method is not available, then please click the following link to install Microsoft Access 2013 32 Bit Runtime

If you get a warning that it's already installed, click the Repair option.

Be 100% sure you install the 32 bit version (x86) and NOT the 64 Bit one.

If after another Windows Update it happens again, then we advise to install the Microsoft Access 2007 32 Bit Runtime.

Cordiales 73s

F4FFL

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...